Mięsa

Zdrowe odżywianie nie wymaga od nas poświęcenia dużej ilości czasu. Wystarczy, że odpowiednio rozplanujemy sobie wszystkie zmiany jakie zamierzamy wprowadzić. Doskonałym pomysłem jest rezygnacja z gotowych produktów kupowanych w sklepach. Wiele z nich zawiera liczne konserwanty i substancje poprawiające smak. Jest to zbędne, a nawet może negatywnie wpływać na kondycję całego organizmu. Z tego powodu znacznie lepszą opcją jest samodzielne przygotowywanie produktów. W wielu przypadkach wystarczy poświęcić na to kilka godzin tygodniowo. Szczególnie jeśli już nabierzemy wprawy i znajdziemy ulubione przepisy. Istotną zmianą jest rezygnacja z kupowania pieczeni i szynek. Jesteśmy w stanie przygotować je samodzielnie. Mamy wtedy pełną kontrolę nad jakością użytego mięsa oraz doborem przypraw. Może to również wpływać na walory smakowe. Znacznie łatwiej dopasujemy konkretne dodatki do naszych preferencji. Powinniśmy jednak wiedzieć jak upiec karkówkę lub jakikolwiek inny rodzaj. Priorytetem powinno być dla nas zachowanie soczystości i kruchości mięsa. Do dyspozycji mamy tu gotowe woreczki oraz specjalne rękawy. Zapobiegają przesuszaniu produktu pod wpływem wysokiej temperatury. Może to znacznie wpływać na efekt końcowy. Szczególnie jeśli zadbamy również o dobranie marynaty. Przy wcześniejszym planowaniu zyskamy możliwość lepszego przygotowania mięsa. Warto kilka dni przed pieczeniem obtoczyć je w przyprawach oraz sosach, które wybraliśmy. Konkretną mieszankę możemy stworzyć samodzielnie. Jednak istnieją także gotowe połączenia ziół, które znacznie ułatwią nam pracę. Warto testować tu różne rodzaje produktów przeznaczonych do marynowania. Na tej podstawie określimy co odpowiada nam najbardziej. Tak przygotowane mięso możemy podawać w daniach typowo obiadowych. Należy jednak dbać wtedy o pozostałe dodatki. Pieczenie stanowią głównie źródło białka. Posiadają również tłuszcze w różnych ilościach w zależności od konkretnego gatunku. Jednak niezbędne jest dostarczenie z pożywieniem węglowodanów. Z tego powodu sięga się po warzywa. W przypadku obiadów dla wielu standardem jest przygotowywanie ziemniaków. Jednak mamy tu do dyspozycji różne warianty. Możemy zdecydować się na klasyczne gotowane. Są one bardzo lekkie i nie sprawiają problemów z trawieniem. Równocześnie ich smak jest łagodny. Inną równie zdrowa opcją są ziemniaki pieczone. Nie możemy zapominać jednak o pozostałych warzywach. W posiłkach nie może zabraknąć roślin niepoddawanych obróbce termicznej. Z tego powodu sałatki i surówki będą tu idealną opcją. Dodatkowo jesteśmy w stanie wzbogacić je o kolejne źródło białka. Możemy użyć wtedy serów. Jako źródło zdrowych tłuszczy warto używać olei tłoczonych na zimno oraz orzechów i nasion. Da nam to możliwość dostarczenia całego przekroju cennych substancji odżywczych, które pozytywnie wpłyną na kondycję organizmu. Sięgając po konkretne gatunki warzyw warto dbać o różnorodność. Dzięki temu unikniemy ewentualnych braków, które występują przy monotonnej i źle zbilansowanej diecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *