Przygotowywanie warzyw

Przy układaniu diety powinniśmy dbać o jej różnorodność. Jest to jedna z podstawowych zasad, której powinniśmy się trzymać. Dzięki temu znacznie łatwiej pozyskamy składniki mineralne oraz witaminy ze wszystkich grup. Przeciwdziała to pojawianiu się ewentualnych niedoborów. Znacznie łatwiej jest wtedy bilansować cały jadłospis. Jednak mimo wszystko warto kontrolować jego skład. Da nam to pełen wpływ na ilość dostarczanych substancji oraz zyskamy możliwość skorygowania ewentualnych odchyleń od norm. Bazowanie na warzywach jest dobrym wyborem. Są cennym źródłem składników odżywczych. Dostarczają głównie węglowodany, które są łatwe w trawieniu. Równocześnie stanowią główny substrat energetyczny. Dzięki temu w bardzo krótkim czasie możemy uzupełnić ewentualne braki i nabrać sił. Owoce i warzywa są polecane szczególnie po dużym wysiłku fizycznym. Posiłki potreningowe zazwyczaj łączą je z kaszami lub ryżem. Jest to idealne rozwiązanie. Równocześnie nie obciążamy zbyt mocno układu trawiennego. Warto wykorzystywać tu różne gatunki roślin. Wpłynie to pozytywnie na ilość substancji odżywczych, które pozyskujemy. Powinniśmy wiedzieć jak prawidłowo przygotować warzywa. Nie wszystkie wymagają obierania. W skórce znajduje się wiele witamin i minerałów. Z tego powodu warto ją zachować. Większość gatunków nadaje się do spożycia bez szczególnego przygotowywania. Jednak w niektórych przypadkach pozbycie się zbędnych elementów okazuje się koniecznością. Szczególnie jeśli są to twarde fragmenty rośliny. Z tego powodu powinniśmy wiedzieć jak obrać szparagi. Usuwa się ich końcówki, które są bardzo włókniste. Zazwyczaj wystarczy, że je przełamiemy. Rozdzielają się wtedy w idealnym punkcie. Unikniemy w ten sposób problemu z określaniem miejsca przecięcia. Przy bardziej dojrzałych szparagach niezbędne jest również usunięcie ich wierzchnie powłoki. Nawet po ugotowaniu może być dość twarda i nieprzyjemna. Warto dbać tu o swój komfort. Zazwyczaj wybiera się gotowanie jako sposób przyrządzenia. Warto zrobić to w solonej wodzie. Dzięki temu roślina nabierze bogatego smaku. Możemy również na sam koniec lekko podpiec je w piekarniku. Dobrym pomysłem jest dodanie wtedy przypraw. Pod wpływem wyższej temperatury uwolnią swój aromat i doskonale przenikną szparagi. W całym posiłku nie możemy ograniczać się jednak do jednego gatunku roślin. Priorytetem zawsze powinna być różnorodność. Z tego powodu warto przygotować również sałatkę, która uzupełni danie. Do dyspozycji mamy tu wiele gatunków. Dobrym pomysłem jest łączenie ich ze sobą w dużej ilości. Zagwarantuje nam to szeroki przekrój witamin i minerałów. Całość powinniśmy również wzbogacić o pozostałe makroskładniki. Warzywa są głównie źródłem węglowodanów. Białka możemy pozyskać z serów i produktów opartych na mleku. Jeśli zależy nam na idealnych proporcjach poszczególnych aminokwasów powinniśmy wykorzystywać jajka kurze. Tłuszcze również odgrywają znaczącą rolę w przyswajaniu witamin. Z tego powodu w sałatkach powinny się znaleźć orzechy oraz nasiona.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *