Choć przeniesienie sprzedaży do internetu pozwala na łatwiejsze i bardziej automatyczne sprzedawanie oferowanych produktów, to nadal dość istotną rolę odgrywa obsługa klienta, choć występuje ona w nieco odmiennej formie. Jednak od tego, jak poczują się nasi klienci po odwiedzinach w naszym sklepie, zależy również czy wrócą i czy zarekomendują naszą witrynę innym. Jak zatem zadbać o klientów? Co zrobić, by poczuli się u nas dobrze?
Po pierwsze – bądź ludzki…
To wciąż spora dolegliwość polskich sprzedawców w sieci – sztywne komunikaty, wiadomości i informacja – wszystko to tworzy wrażenie, jakbyśmy mieli do czynienia z kapralem z wojska. A przecież na co dzień tak się nie zachowujemy w odniesieniu do naszych klientów. Tym bardziej nie powinniśmy robić tego w sieci, gdzie z założenia panują nieco luźniejsze formy. Świetnym podejściem będzie przejście na ty, wplecenie nieco luzu w treści komunikatów, a nawet wzbogacenie ich szczyptą humoru. Dzisiaj to już standard, że wszelkie komunikaty wołają do nas na ty, więc taki sposób zwracania się do klienta jest już od dawna akceptowany.
…a przy tym profesjonalny
Jednak decydując się na luz w komunikacji z klientem, nie zapominaj, że nie powinien zagościć on w odniesieniu do podejścia do klienta, terminowości i bieżącym informowaniu go o tym, co dzieje się z jego zamówieniem. Nikt nie lubi być lekceważony – dlatego dokładne i rzetelne informacje na każdym etapie realizacji zamówienia będą bardzo wysoko oceniane. Jeśli wiesz, że coś przyczyni się do opóźnień w realizacji zamówień, bezzwłocznie o tym powiadom i przeproś – na każdym etapie utrzymuj odbiorcę dobrze zorientowanego.
Nie zapominaj o prezentach
Każdy lubi prezenty, prawda? Nie inaczej jest z naszymi klientami. Dlatego realizując zamówienie, zawsze staraj się dołożyć coś ekstra – może to być tester nowego produktu, kod rabatowy lub jakiś poradnik – jednak takie podejście wywrze na kliencie świetne wrażenie. Z pewnością zmotywuje go to w przyszłości do co najmniej ponownego rozważenia zakupów w naszym sklepie.
Czy warto?
Pozycjonowanie stron Warszawa, odpowiedzialne podejście do obsługi klienta, budowanie długotrwałej relacji, atrakcyjne ceny – każde z tych działań marketingowych sprzyjają budowaniu jasnego przekazu w oczach potencjalnych klientów – marka jest godna zaufania i warto zdecydować się na jej produkty. Każdy z tych sposobów zasługuje na uwagę i jest godny polecenia – szczególnie teraz, kiedy pozyskiwanie klientów jest trudniejsze, niż kiedykolwiek.