Sandero - trzy generacje bestsellera

Początek XXI wieku to czas poważnych zmian w Dacii. Marka znana w Polsce przede wszystkim z modelu 1310, będącego odmianą Renault 12, po upadku gospodarki centralnie sterowanej z każdym rokiem traciła na popularności. Rozwiązaniem pozwalającym zachować Dacię było wykupienie rumuńskiej firmy przez Renault. Jak pokazały dwie następne dekady, był to krok jak najbardziej właściwy. Dziś w gamie Dacii na szczególną uwagę zasługuje Sandero.

Trzy generacje

Pierwsza generacja Sandero zadebiutowała w Europie w 2008 roku, gdzie wytwarzana była do 2012 roku (od dwa lata dłużej na rynkach południowoamerykańskich). W przeciwieństwie do niezbyt udanego stylistycznie Logana, na którym bazuje Sandero, 5-drzwiowy hatchback cieszył się powodzeniem nie tylko na lokalnym rynku, ale też zyskał uznanie w krajach Unii Europejskiej. Sprawdzona technologia Renault, prosta i ponadczasowa stylizacja oraz pojemne wnętrze i bagażnik były kluczem do sukcesu. Co ważne, klienci mogli wybrać spośród silników benzynowych i wysokoprężnych – najmocniejsza jednostka (zasilana etyliną) generowała blisko 90 KM. Sporo, jak na budżetowe auto klasy B sprzed kilkunastu lat.

Druga odsłona

Mocno nawiązujący stylistycznie do Sandero pierwszej generacji nowy model pojawił się w salonach w 2012 roku. Warto dodać, wytwarzany do 2020 roku pojazd, produkowano nie tylko w Rumunii, ale też w Rosji, Kolumbii, Algierii, Maroku i Brazylii. Jako że Dacia na wielu rynkach była, i jest, marką nierozpoznawalną, Sandero II dostępne było jako Renault oraz Nissan. W gamie jednostek napędowych poza silnikami benzynowymi i dieslami pojawiły się też auta fabrycznie przystosowane do spalania LPG. Interesująca jest też ciesząca się popularnością na rynku wtórnym Dacia Sandero Stepway – terenowe nakładki i osłony dodały sporo uroku, zaś dopełnieniem całości był zwiększony prześwit.

Sandero III

Od końca 2020 roku klienci salonu Dacia Dyszkiewicz – http://dacia.dyszkiewicz.pl/ – w podwarszawskim Konstancinie przychylnymi oczami patrzą na trzecią generację Sandero. Nowy model zaskakuje jakością wykonania – od teraz to pełnowartościowy konkurent dla modeli marek uznawanych za bardziej prestiżowe. W gamie silnikowej nie ma już jednostek z zapłonem samoczynnym (diesla). Ale można zamówić auto benzynowe lub benzynowe fabrycznie przystosowane do zasilania LPG. Nowością jest też pojawienie się skrzyni bezstopniowej (CVT), będącej opcją wobec tych o pięciu lub sześciu przełożeniach. Dacia Sandero III to też baza dla kolejnej generacji Logana – sedan pojawił się w polskich salonach wiosną 2021 roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here